W ramach innowacyjnego przedsięwzięcia, młodzież z II Liceum Ogólnokształcącego w Pile zaangażowała się w projekt „Cztery spacery – edukacja globalna w przestrzeni miejskiej”. To działanie jest częścią polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP i odbywa się przy wsparciu różnych placówek edukacyjnych w całym kraju, w tym pilskiego II LO.
Interaktywny spacer po Pile
Ważnym elementem projektu był interaktywny spacer edukacyjny, podczas którego młodzież korzystała z aplikacji #Actionbound. Dzięki niej uczniowie mogli odkrywać różnorodne aspekty funkcjonowania miasta oraz zgłębiać zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem. Spacer umożliwił im pracę nad tematami takimi jak niebiesko-zielona infrastruktura, rola sportu i aktywności fizycznej w mieście, prawidłowa segregacja odpadów, idea zero waste oraz zasada 3R: reduce, reuse, recycle. Ponadto, młodzież miała okazję poznać tradycyjne zawody, analizować kwestie konsumpcji i nadkonsumpcji oraz dzielenia się zasobami, a także rozwijać swoją wiedzę ekologiczną i ekonomiczną.
Główne założenia i cele
Projekt „Cztery spacery” ma na celu zwiększenie świadomości globalnej wśród młodych ludzi poprzez aktywne eksplorowanie przestrzeni miejskiej. Uczestnictwo w takich działaniach pozwala uczniom rozwijać kompetencje obywatelskie i lepiej rozumieć, jak lokalne inicjatywy mogą mieć wpływ na globalne procesy. Działania te odbywają się pod hasłem #CzterySpacery, ukierunkowanym na edukację i świadomość.
Partnerem projektu jest Fundacja Edukacja dla Demokracji, która wspiera młodzież w zdobywaniu wiedzy i umiejętności niezbędnych do świadomego uczestnictwa w życiu społecznym.
źródło: facebook.com/pilskipowiat
